Nettkurs

1-2-3Bekymringsmestring

- enkle steg til mer glede, overskudd og ro i hodet.

Hva om du kunne lært deg enkle teknikker for å bekymre deg mindre?
Fått mer tid til hverdagslige ting, uten den konstante uroen og tankekjøret?
I kurset 1-2-3 bekymringsmestring lærer du hvordan.

Kursinnholdet er variert, fra videoer med presentasjoner, quizer, arbeidsark med oppgaver, inspirasjon og mulighet for personlig oppfølging underveis. Du får tilgang til alt kursmateriell med en gang.

Hva om du kunne lært deg enkle teknikker for å bekymre deg mindre?

Fått mer tid til hverdagslige ting, uten den konstante uroen og tankekjøret?

Om du visste hvordan du kunne fått kontroll over bekymringstankene dine?

Bare være uten å konstant måtte distrahere deg fra trøblete tanker?

Lært deg å håndtere utfordrende situasjoner uten å måtte bekymre deg i timevis?

Det kan du, for nå vil jeg lære deg hvordan. 🙌🏻

I mange år har jeg jobbet med mennesker som av ulike årsaker bekymrer seg for mye.

Nå har jeg samlet det beste av det beste for å hjelpe deg på din vei mot mindre bekymring, og mot mer ro og overskudd.

Og du, jeg har også gått denne veien selv. For noen år siden hadde jeg sort belte i bekymring.

Det har jeg ikke lenger.
Så jeg VET det er mulig.

Lyst til å lære deg å bekymre deg mindre?
Overføre mer tid fra bekymrings-regnskapet til leve-livet-budsjettet?
Unnslippe den konstante uroen og tankekjøret?

Høres det fristende ut? Så bra, da er det bare å hoppe inn i kursportalen.

Kurset er for deg som:

✓ Bruker for mye av tiden din på å bekymre deg. Over helsen din, barna dine, ektefellen din, tankene dine, hva andre tenker om deg, et nytt panikkanfall, eller andre ting som skaper uro hos deg.

✓ Føler at du ofte blir sugd ned i et hull av bekymring og tvil, og strever med mye tankekjør og indre uro.

✓ Ønsker enkle og virksomme verktøy for å ta tilbake kontrollen over bekymringene, og forstå hvorfor du så lett lar deg styre av tankene.

✓ Ønsker et tidseffektiv kurs hvor kun relevant kunnskap er med.

✓ Ønsker å kombinere kurset med psykologsamtaler i etterkant (jeg tilbyr både mail, chat, video og fysisk oppmøte på mitt kontor).

KURSET BESTÅR AV:

VIDEOLEKSJONER
Lær gjennom pedagogiske videopresentasjoner med relevant kunnskap, illustrasjoner og eksempler.

ARBEIDSARK
Oppgaver som får deg framover.

LYDFILER
Flere av øvelsene i kurset kommer i egne lydfiler.

QUIZER
Test kunnskapen din i etterkant slik at du vet at du ikke har sovet i timen (høyst frivillig).

SLIK FOREGÅR DET:

✓ Kurset er delt opp i 3 moduler med ulike hovedtema.
✓ Hver modul består av 3 videoleksjoner med 15-30 minutters varighet samt arbeidsark med oppsummering og oppgaver.
✓ Kursmaterialet er tilgjengelig via pc/mac, nettbrett og mobil.
✓ Du får tilgang til alt med det samme, og beholder tilgangen så lenge kurset eksisterer.
✓ Alt kursmaterialet ligger i en kursportal som er enkel å navigere i.
✓ Kurset inkluderer hjelp/oppfølging via kryptert mail underveis, inntil 2 mailer som du kan velge å bruke når du vil i løpet av 6 måneder fra du kjøper kurset.
✓ Du kan velge å være anonym. Som psykolog har jeg taushetsplikt og bruker kun sikre digitale løsninger.

OVERSIKT OVER MODULENE:

Know your enemies - Tankenes A-B-C

Føles bekymringstankene og katastrofetankene som dine verste fiender for øyeblikket?

Vel, på en måte er de det.

Derfor må du først lære deg å kjenne din motstander, ikke sant?

Første modul er derfor satt av til tankenes A-B-C.

Inneholder 3 videoleksjoner på 15-30 minutter og arbeidsark med oppgaver og øvelser.

Inneholder også bonusleksjonen: Når bekymring blir til angst.
Hva skiller de som får angst fra de som ikke får det?

Modul 2: Hvorfor er det så vanskelig å stoppe tankene?

Hvorfor er det så himla vanskelig å stoppe bekymringstankene?

Hvorfor blir du dratt inn i et dragsug av katastrofetanker selv om det er det siste du ønsker?

Her gir jeg deg 3 hovedgrunner til hvorfor du fortsetter å bekymre deg selv om du kjenner at det ikke gjør deg godt.

Inneholder 3 videoleksjoner på 15- 30 minutter og arbeidsark med oppgaver og øvelser.

Modul 3: Ta kontroll over tankene

Nå er det på tide å ta opp kampen.

Her lærer du 3 viktige skritt for å ta tilbake kontrollen over bekymringstankene og øke din mestring i hverdagen.

Du får konkrete verktøy og øvelser slik at du enkelt kan sette det ut i praksis i din hverdag.

Bonuser:

I bonusdelen finner du:

✓ Arbeidsboken 7 steg mot mindre tankekjør.

✓ Valgets kval. En enkel modell for deg som strever med å ta valg.

✓ Linker til ekstra lesing, dersom du ønsker det. Her er det masse juicy å kaste seg over.

Er du klar for å gi slipp på unødvendig bekymring og gi plassen til mer glede, overskudd og ro i hodet?

Yes, så bra! Gleder meg til å se deg ombord!

Og husk, jeg er bare et tastetrykk unna.

Er det virkelig mulig å bekymre seg mindre?

Ja, det er mulig å lære seg å bruke mindre tid på bekymring og oppleve mindre tankekjør.

Du må bare vite hvordan.

Arbeidet må du selvfølgelig selv legge ned, men det er enklere når du får et strukturert opplegg du kan følge.

Hvor lenge har jeg tilgang?

Så lenge kurset eksisterer!

Hvor mye tid må jeg sette av til kurset?

Det avhenger av hvor mye du selv legger i øvelsene og arbeidet.
Du får tilsammen 9 videoleksjoner med varighet på 15-30 minutter.
Jeg kan anslå at du vil bruke ca. en time per uke til å se kursleksjonene. Du bør i tillegg sette av litt tid hver dag til å gjøre øvelsene og refleksjonsoppgavene.

Hvilke metoder bygger kurset på?

Kurset bygger i hovedsak på prinsipper fra metakognitiv terapi, som handler om hvordan vi forholder oss til tankene våre.

Jeg er usikker på om jeg har tid

Har du regnet ut hvor mye tid du bruker i hverdagen på negative tanker? På å sitte å bekymre deg for noe som kan komme til å skje i framtiden en gang, eller noe som kan ha skjedd i fortiden din?
Etter kurset har du lært deg å frigjøre mye tid, men først må du investere den.

Kan et kurs erstatte psykologhjelp?

Nei, et nettkurs kan ikke direkte erstatte psykologhjelp.
For mange vil imidlertid et nettkurs være akkurat det de trenger for å gjøre de endringene de ønsker i livet. Et nettkurs er fleksibelt, og sikrer at du får hjelp akkurat når du ønsker og trenger det.
Mange bruker også et nettkurs som et supplement til tradisjonelle psykologsamtaler.

Jeg er usikker på om dette er for meg.

Kurset er myntet på alle som strever med mye bekymring i hverdagen. Dette inkluderer også deg som strever med angst.
Du vil lære deg å forholde deg til dine egne tanker på en ny måte, samt teknikker, øvelser og «verktøy» som vil hjelpe deg å ta tilbake kontrollen over bekymringstankene.
På sikt vil du kunne styrke positive nettverk i hjernen din som vil gjøre det enklere å holde på de nye vanene.

Kan jeg være anonym?

Nesten.
Navnet ditt vil komme opp på ditt kjøp, men ellers kan du velge å ta kurset så-og-si anonymt.

Hvis du ønsker oppfølging trenger jeg din e-post adresse.

Hvordan fungerer oppfølgingen?

Hvis du ønsker oppfølging vil dette gjøres via en kryptert mail for å sikre at informasjon oss i mellom ikke kommer på avveie.

Jeg bruker en sikker mail løsning, som også er enkel å bruke for deg. Du kan bruke din ordinære mail, jeg sørger for krypteringen.

Jeg er ikke så «teknisk-anlagt», blir kurset for avansert?

Nei!
Kurset ligger på en enkel plattform, som er veldig brukervennlig.

Kurset krever ikke mye teknisk kunnskap, bare at du har en pc/mac, nettbrett eller smarttelefon til bruk.

Skulle du stå fast er jeg tilgjengelig for å hjelpe.

Er det verdt pengene?

Jeg vil jo gjerne si et ruvende ja her, men det må du neste erfare selv.
Personlig tenker jeg at vi har lett for å bruke mye penger på hår, hudpleie, pt-timer, slankekurer og klær som vi håper vil gjøre oss mer fornøyde og lykkelige.

Kanskje er tiden inne for å bruke penger og tid på å skape god helse og livskvalitet innenifra?

Sett fra mine øyne er det å bruke penger på å øke egen livskvalitet den beste investering vi kan gjøre! Men det er min mening, du må gjøre deg opp din.

Når det er sagt har jeg full forståelse for at du må eller ønsker å være forsiktig med hva du bruker penger på. Derfor har jeg også en 14-dagers fornøydhetsgaranti slik at du kan teste det ut.

Har jeg angrerett?

Ja, du kan prøve ut kurset i 14.dager, og får pengene tilbake dersom det ikke faller i smak.

Hva er forskjellen på dette kurset og kurset Førstehjelp mot negative tanker?

Dette er et «snevrere» kurs, og er først og fremst rettet mot bekymring.

Kurset er kortere, og du får tilgang til alt av kursmateriell med en gang.

Førstehjelp mot negative tanker går over 6 uker, med dryppvis tilgang til kursleksjonene. Det er et mer omfattende kurs som kombinerer det å få styr på de negative tankene med mindfulness- inspirerte øvelser for større tilstedeværelse, samt teknikker for å lære deg selv bedre å kjenne/selvutvikling.

Mine nettkurs er mestringskurs som inneholder selvhjelpsverktøy.
Det betyr at jeg i forbindelse med nettkursene fungerer som foredragsholder, og yter med dette undervisning, ikke helsehjelp, noe som blant annet innebærer at jeg ikke fører journal fra vår korrespondanse.

Som psykolog har jeg taushetsplikt, både offline og online, og all informasjon behandles fortrolig. Det betyr at du kan delta på kurset ganske anonymt.

Dersom du ønsker oppfølging underveis foregår denne via en kryptert form for mail (Rmail), som blant annet anbefales av den Danske psykologforeningen, for å sikre din konfidensialitet.

Du må ikke avslutte pågående behandling/unnlate å sette i gang behandling som legen har foreskrevet selv om du melder deg på kurs hos meg.

Et kurs kan ikke erstatte psykologisk eller medisinsk behandling, men fungere som et supplement.

Hvis du er i akutt krise, har aktuelle planer om å ta ditt eget liv, eller har en alvorlig psykisk lidelse er det viktig at du tar kontakt med din lege, din lokale legevakt, eller 113. Nettkurs er ikke egnet hjelp for deg som står i store, akutte kriser.

Hva koster kurset?

Intropris 1990,-


Kjøp nå

Sees vi på innsiden?

Prøv ut kurset i 14 dager!

Finner du ut at det ikke er noe for deg,
sender du meg en mail så vil du få tilbake hele kursavgiften.